Być w ciąży ? Czy to takie łatwe ?

Pewne kobiety od wczesnej młodości wiedzą, że chcą mieć dzieci, podczas gdy inne dochodzą do tej decyzji po latach dywagacji. Zanim jednak zdecydujesz się na rodzicielstwo lub dodasz jeszcze jedną pociechę do swojej gromadki, dobrze jest się zatrzymać i zrobić bilans. Jest kilka działań, które musisz podjąć jeszcze przed poczęciem dzieciątka, aby dać sobie jak największe szanse na dobrze przebiegającą ciążę i piękne dziecko. Oto parę najważniejszych rzeczy, które możesz zrobić, aby dobrze wypaść jako przyszła matka:

Zadbaj o swoje ciało

Jeśli masz niedowagę lub nadwagę może być Ci trudniej zajść w ciążę. Zrównoważona waga ciała sprzyja również zdrowej ciąży. Panie, które są zbyt szczupłe i nie odnotowują dużych wzrostów wagi w trakcie ciąży, częściej wydają na świat dzieci z niedowagą, natomiast kobiety z nadwagą częściej doświadczają komplikacji związanych z ciążą i porodem.

Uprawiaj sport

Czy jest mi pisana ciąża ?

Jeśli jeszcze nie ćwiczysz, ułożenie planu ćwiczeń przed wydaniem na świat pociechy może pomóc Twojemu ciału poradzić sobie ze zmianami, jakie zajdą w odmiennym stanie, a również fizycznie przygotować Cię do rozwiązania. Już pół godziny w sposób umiarkowany intensywnych ćwiczeń przez większość dni w tygodniu może znacząco wpłynąć na Twoją siłę oraz wytrzymałość.

Zrezygnuj z nałogów

Jeśli jesteś nałogową palaczką lub zażywasz jakiekolwiek dopalacze, teraz jest czas, aby zerwać z uzależnieniem. Obie te aktywności mogą doprowadzić do utraty ciąży, zbyt wczesnego porodu i za małej masy urodzeniowej dziecka.

Idź do dentysty

Zmiany hormonalne podczas ciąży mogą odbić się na zdrowiu Twojej jamy ustnej; w szczególności, ciąża może sprawić, że będziesz bardziej podatna na choroby dziąseł. Dbałość o uzębienie i dziąsła przed zajściem w ciążę może pomóc Ci zmniejszyć niebezpieczeństwo wystąpienia trudnych stanów zdrowotnych w okresie ciąży.

Kwas foliowy jako suplement

Nawet jeśli nie czynisz nic więcej, aby przygotować się do stanu odmiennego, przyjmowanie suplementu kwasu foliowego w formie pigułek jest niezbędne. Branie 400 mikrogramów kwasu foliowego codziennie – poczynając przynajmniej miesiąc przed poczęciem i kontynuowanie zażywania tego suplementu przez pierwszy trymestr zapewnia dużą zabezpieczenie przed poważnymi uszkodzeniami wrodzonymi.

Uporządkuj swoją dietę

Jeśli twierdziłaś, że do dnia zajścia w ciążę nie będziesz musiała zamieniać swoich najlepszych śmieciowych produktów na korzystne dla dziecka, pomyśl jeszcze raz. Zrównoważona dieta, która zawiera zróżnicowane owoce, warzywa, pełne ziarna, chude białka i pokarmy bogate w wapń, zapewnia Twojemu organizmowi wsparcie odżywcze, które jest niezbędne, gdy podejmujesz wszelkie starania, aby zajść w ciążę, a także w błogosławionym stanie.

Alkohol

Małe spożycie alkoholu lub wypijanie jednego drinka z dodatkiem alkoholu każdego dnia jest ogólnie uważane za nieszkodliwe, gdy starasz się zostać matką, ale powinnaś unikać upijania się. Nie powinnaś w ogóle pić, gdy jesteś w ciąży lub możesz być w stanie odmiennym, ponieważ nawet minimalna ilość alkoholu może stanowić ryzyko dla zdrowia Twojego rozwijającego się malucha. Picie w trakcie ciąży jest zdecydowanie złym pomysłem.

Śpij dłużej

Nie masz obowiązku pracować przez długie godziny lub wykonywać każdego niezrealizowanego zadania w oczekiwaniu na odmienny stan. Rzeczywiście odpoczynek, relaks i równowaga są tak samo istotne, gdy zabiegasz o poczęcie, jak i wtedy, gdy jesteś w odmiennym stanie. Zanim zajdziesz w ciążę, przemyśl, jak uczynić sen priorytetem i uczyń wszystko, co w Twojej mocy, aby zmniejszyć poziom stresu. Spokojna matka to spokojne dziecko.

Zadbaj o samopoczucie

Jeśli chorujesz na depresję lub przeszłaś ją w minionych latach, może być Ci trudniej być w odmiennym stanie. Panie, które zmagają się z depresją, są dwukrotnie bardziej narażone na problemy związane z z zajściem w ciążę. Nawet jeśli cierpisz na stany depresyjne tylko czasami, możesz chcieć wybrać się do terapeuty lub psychologa, aby kontrolować stan zdrowia psychicznego. Dowiesz się, które specyfiki przeciwdepresyjne są bezpieczne przez lekarzy i ekspertów do zażywania w trakcie odmiennego stanu, a także jakie techniki radzenia sobie z nerwami możesz bezpiecznie stosować. Depresja jest schorzeniem XXI wieku.

Pozbądź się antykoncepcji

Chociaż może wydawać się zrozumiałe, że jeśli chcesz urodzić zdrowe dziecko, musisz zrezygnować ze stosowania antykoncepcji, to nie zawsze jest to tak nieskomplikowane, jak pozostawienie prezerwatyw w szufladzie. Jeśli zażywasz pigułki, możesz nie mieć owulacji przez kilka tygodni po ich odstawieniu, a kobiety, które zaprzestały ze stosowania hormonalnych zastrzyków antykoncepcyjnych, mogą nie wznowić owulacji przez wiele miesięcy. Tak czy inaczej, dobrze jest poczekać, aż będziesz miała dwa uregulowane cykle miesiączkowe, zanim zaczniesz starać się o poczęcie, dzięki czemu będziesz w stanie ustalić dokładniejszy termin rozwiązania. Stosowanie się do takich reguł przyczyni się do tego, że Twoja ciąża będzie miała dobry przebieg.

Oceń swoje spożycie kofeiny

Znawcy nie są zgodni co do tego, jaka porcja kofeiny jest nieszkodliwa podczas ciąży, ale zgadzają się, że masz unikać picia sporych ilości kofeiny zarówno podczas zabiegów o zajście w ciążę, jak i podczas odmiennego stanu. Jest to najlepsze podejście, a młoda matka mądrze podchodzić do porad ekspertów.

zamów wróżbę jak zamówić wróżbę
© 2022 - wrozby-horoskopy.pl - Pisz do mnie na e-mail: wrozka@otylia.pl / Wróżby, horoskopy i numerologia / Mapa kategorii