Śpiewaj mantry

Stałe przerabianie relaksującej frazy jest w stanie udzielić pomocy w ciężkich chwilach. Możesz powtarzać je na głos lub szeptem. Przekonasz się, że po jakimś czasie twoje samopoczucie wzrośnie w znacznym stopniu. Należy sobie przygotować listę takich zwrotów w notatniku w komórce i zaglądać do nich w frustrujących przypadkach.

Humor

Jeśli znajdujesz się w tremującej sytuacji, np. stoisz w korku, i masz wrażenie, że gniew i złość biorą nad tobą górę, rozejrzyj się dookoła. Odszukaj coś, co zajmie Twoje myśli, pozwoli ci się opanować, pośmiać.

Opisz swoje frustracje

Panowanie nad złością ?

Opowiedz o swoich odczuciach komuś zaufanemu: koledze, małżonkowi, żonie. Zdarza się, że wykrzyczenie tego, co nas boli, dotyka, jest świetnym wyjściem na odzyskanie balansu i równowagi. Nie zapominaj tylko, że nie chodzi tutaj o „wylanie złości” na kogoś, na wyładowaniu emocji na nim, lecz o odszukanie dobrego słuchacza, który wysłucha naszych żali.

Poszukaj psychologa

Pogawędka z wyspecjalizowanym terapeutą jest w stanie pomóc w znalezieniu przyczyny gniewu i frustracji, a także w dobraniu lepszych metod radzenia sobie z nimi. Czasami rzeczywiście warto zaufać fachowcowi.

Fitness

Pozostawanie w miejscu i roztrząsanie kłopotów nie ułatwia w ich wyjaśnieniu. Wręcz odwrotnie, potrafi wytworzyć w nas coraz mocniejszy obawę i irytację. Joga, banalne, rozciągające ćwiczenia, a poza tym taniec są w stanie pomóc w uwolnieniu napięcia w mięśniach.

Dowiedz się, co jest źródłem gniewu

Jeśli systematyczne dojazdy do pracy przyczyniają się do tego, że czujesz irytację i jesteś zestresowana, spróbuj zmienić trasę lub szybciej wychodzić do pracy. Jeśli ktoś z kim pracujesz jest hałaśliwy i dużo mówiący, przynieś do pracy słuchawki i słuchaj muzyki. Zwyczajnie zlokalizuj źródło nerwowości i stresu, a później odszukaj rozwiązanie, które pozwoli ci obniżyć to napięcie.

Zmiana środowiska

Jeśli coś cię zdenerwowało w pracy lub w domu, zrób sobie krótką przerwę. Pozwól sobie na przechadzkę. Obejdź dom dookoła. Pooddychaj świeżym powietrzem. Po tym twój mózg będzie spokojniejszy, ciało mniej napięte. Zdobędziesz odpowiedniejszą perspektywę problemu, z którym musisz się borykać.

Głębokie oddychanie

Jeśli skupimy się na oddychaniu, robiąc powolne, odpowiednie oddechy, nasze ciało i mózg się uspokoją. Skieruj całą swoją uwagę na oddechu. Możesz dodatkowo w głowie nadawać mu rytm: wdech – wydech. Jeśli masz sposobność, wygodnie usiądź, pozwól szyi i ramionom w pełni się odstresować. Nabieraj powietrze mocno przez nos, wydychaj powietrze przez usta. Skieruj uwagę na unoszący się brzuch.

Spróbuj zmienić perspektywę

Momenty wielkiego stresu mogą wykrzywić twoje postrzeganie świata. Niekiedy warto zwolnić, nabrać dystansu. Spróbować zerknąć na jakiś problem z innej perspektywy. Takie przyjrzenie się problemowi z różnorakich punktów widzenia, jest w stanie prowadzić do interesujących i zaskakujących wniosków.

Użyj wyobraźni

W frustrującej sytuacji, gdy ciężko ci ukoić myśli i podjąć racjonalną decyzję, musisz na moment usiąść i wyobrazić sobie swoje miejsce „szczęśliwości”. Zastanów się nad miejscem, które cię relaksuje, odpręża. Czy potrafisz sobie wyobrazić te melodie, zapachy, widoki? Wywołaj ten obraz w głowie. Właśnie tak zrelaksujesz ciało i umysł, uspokoisz oddech. Zyskasz jasność myślenia.

Źródło: https://blog.otylia.pl/zapanowac-nad-gniewem/

zamów wróżbę jak zamówić wróżbę
© 2022 - wrozby-horoskopy.pl - Pisz do mnie na e-mail: wrozka@otylia.pl / Wróżby, horoskopy i numerologia / Mapa kategorii